Bridgestone jako první používá ve velkém měřítku recyklované saze k výrobě pneumatik

Společnost Bridgestone Americas, Inc. (Bridgestone) začala jako první ve svém oboru využívat ve velkém měřítku recyklované saze při výrobě pneumatik, a to v rámci dlouhodobého partnerství se společností Delta-Energy Group, LLC, která je lídrem na trhu recyklace materiálů z použitých pneumatik.


Společnost Delta-Energy Group nabízí recyklované saze, získávané z použitých pneumatik, jako patentovaný produkt D-E Black®. Jeho komercializace v širokém měřítku představuje významný milník v realizaci dlouhodobé ekologické vize společnosti Bridgestone Group. Ambiciózním cílem této vize je používat nejpozději od roku 2050 výhradně trvale udržitelné materiály, což přispěje ke snížení emisí CO2 o více než 50 %. Proces, který společnost Delta-Energy Group používá při recyklaci sazí z použitých pneumatik, vytváří o 81 % CO2 na tunu méně než prvotní výroba sazí.

Bridgestone touto investicí činí také významné kroky v realizaci svého dalekosáhlého záměru podporovat cirkulární ekonomiku, která eliminuje odpad opakovaným využíváním zdrojů. Vzhledem k tomu, že poptávka po sazích z prvotní výroby překračuje nabídku, vytváří strategická investice společnosti Bridgestone alternativu, z níž bude mít prospěch nejen pneumatikářský průmysl, ale také naše planeta.

„Bridgestone Group intenzivně usiluje o rozvoj ekologicky trvale udržitelné společnosti a k tomu patří i podpora opravdu cirkulární ekonomiky,“ řekl Nizar Trigui, technický ředitel společnosti Bridgestone Americas, Inc. „Doufáme, že prostřednictvím partnerství se společností Delta-Energy Group se nám podaří utvářet budoucnost našeho průmyslu a zajistit budoucím generacím smysluplná řešení pro efektivní mobilitu.“

Bridgestone zahájil výzkum materiálů Delta-Energy v roce 2007 a na konci roku 2014 do společnosti Delta-Energy kapitálově vstoupil. Od té doby probíhají rozsáhlé testy, které prověřují možnosti částečné náhrady sazí z prvotní výroby v nových pneumatikách recyklovanými sazemi D-E Black. Přitom musí být vždy zaručen soulad s přísnými standardy kvality a provozních vlastností, jimiž jsou pneumatiky Bridgestone proslulé.

Bridgestone dosud zakoupil přibližně 235 tun recyklovaných sazí. Toto množství materiálu bylo získáno z více než 70 000 použitých pneumatik. Emise CO2 se tím snížily o cca 34,7 tuny v porovnání s použitím sazí z prvotní výroby. Bridgestone plánuje, že do konce roku 2020 zvýší spotřebu recyklovaných sazí D-E Black na 6800 tun, což odpovídá cca 2 milionům použitých pneumatik a snížení emisí CO2 o cca 10 900 tun – tolik emisí způsobí například zásobování téměř 2000 domácností elektrickou energií nebo celoroční provoz více než 2300 osobních vozidel. Bridgestone prostřednictvím svého partnerství se společností Delta-Energy využije každý rok miliony použitých pneumatik k výrobě nových produktů.

„Důležitá partnerství, jako je toto, významně urychlují zavádění inovativních řešení do praxe a umožňují uspokojovat technické, ekonomické a ekologické požadavky na trvale udržitelný vývoj,“ řekl Bob Genovese, generální ředitel společnosti Delta-Energy. „Bridgestone je od začátku neocenitelným partnerem a jsme hrdí na to, že můžeme našimi recyklovanými sazemi D-E Black podporovat tuto společnost i pneumatikářský průmysl jako celek ve snaze o realizaci cirkulárnější ekonomiky. Delta-Energy plánuje pro nadcházející roky výstavbu několika dalších recyklačních závodů v Severní Americe, v nichž se budou vyrábět recyklované saze D-E Black pro nové pneumatiky a další gumárenské produkty.“
 
Bridgestone používá recyklované saze D-E Black ve velmi kvalitních pneumatikách pro zemědělské stroje a osobní vozidla, produkovaných na různých místech amerického regionu. Jedná se například o výrobní závod Des Moines, v němž vznikají zemědělské pneumatiky Bridgestone, výrobní závod Aiken County, produkující pneumatiky pro osobní automobily, nebo továrnu Cuernavaca na výrobu pneumatik Bridgestone. Společnost pokračuje ve výzkumu nových možností ještě širšího využití recyklovaných sazí D-E Black v dalších výrobních závodech a produktových řadách.

Ostatní | 03. 12. 2019