TSK chce proinvestovat 2,6 miliardy Kč, meziročně o 900 mil. více

Pražská Technická správa komunikací (TSK) plánuje letos proinvestovat 2,6 miliardy korun. Je to zhruba o 900 milionů více než v loňském roce. Peníze půjdou do oprav komunikací a mostů, bezpečnosti, cyklistiky a zlepšení podmínek pro pěší. TSK bude řešit také bezbariérovost a peníze investuje do infrastruktury MHD. Do běžné údržby komunikací dá 3,9 miliardy, což je o něco méně než loni. ČTK to v rozhovoru řekl ředitel TSK Jozef Sinčák. TSK je městskou firmou, která má na starosti mimo jiné správu silnic a chodníků.

 
Mezi nejvýznamnější akce bude patřit oprava Wilsonovy ulice, tedy frekventované magistrály, mezi Vinohradskou ulicí a hlavním nádražím. "Nebude zcela uzavřena, ale práce budou probíhat po polovinách," řekl Sinčák. Dělníci opraví rovněž Koněvovu ulici, Jižní spojku nebo Plzeňskou ulici. Strakonickou ulici pak TSK plánuje rozšířit o jeden pruh, neboť odstavný pruh loni zabral vyhrazený pás pro autobusy MHD. Celková rekonstrukce čeká Nádražní ulici na Smíchově a opravena bude silnice i chodníky v Průmyslové ulici.

Rekonstruovány budou také mosty. TSK zahájí práce na Barrandovském mostě, a to v jeho spodní části. Dopravu by to nemělo ovlivnit. Pokračovat bude výstavba mostu přes D4 na Zbraslavi, který má být dokončen v září. Opraven bude také most přes Jeremiášovu ulici a nový bude vystavěn v Jinočanské ulici v Praze 6. Do výstavby záchytných parkovišť P+R dá TSK 50 milionů a vzniknou nová parkoviště v Hostivaři a Lipencích.

Do bezpečnosti provozu chce TSK vložit 197 milionů. "Předmětem akcí jsou drobné stavební práce na přechodech pro chodce, křižovatkách nebo na cestách do škol," řekl Sinčák. Do cyklistiky a pěší dopravy bude investováno 136,3 milionu Kč. Vznikne například cyklostezka z Komořan do Lahovic, v Praze 4 z Kačerova k rybníku Labuť nebo ze Satalic do Vinoře. Upraveny budou některé ulice tak, aby byly bezbariérové. Do bezbariérovosti půjde 59 milionů korun.

Společně s městskou organizací Ropid, která plánuje pražskou MHD, bude správa spolupracovat na rozvoji infrastruktury MHD. Do ní vloží 93,5 milionu, což je dvojnásobek oproti loňsku. Bude investovat například v Opatovské ulici v Praze 11 nebo v ulici Československého exilu v Praze 12.

TSK chce letos oproti minulosti lépe rozložit opravy v čase a naplánovat je tak, aby Pražanům nezpůsobily zásadní komplikace. První investiční akce proto budou zahájeny, jakmile to klimatické podmínky dovolí. "To znamená na konci března, aby už projekty, kde je možné zahájit práce, běžely. Chceme rozložit hlavní část sezony do zhruba devíti kalendářních měsíců na rozdíl od minulosti, kdy to bylo okolo šesti sedmi, možná osmi měsíců," řekl Sinčák.

Do běžné údržby vloží TSK letos o 200 milionů méně než loni, kdy to bylo 4,1 miliardy. "Snížení rozhodně není na úkor kvality. Dospěli jsme k tomu, že umíme lépe naplánovat a načasovat některé údržby tak, abychom je dokázali zlevnit. Důraz je kladen na to, abychom více prostředků vložili do investic. Jestliže kvalitně zainvestujeme, o to nižší náklady na údržbu to bude v budoucnu vyžadovat," řekl Sinčák.

TSK jako akciová společnost byla založena v červnu 2014. Do té doby v Praze fungovala stejnojmenná příspěvková organizace, kterou obchodní společnost nahradila. Firma zaměstnává asi 400 lidí.

Doprava | 16. 01. 2020
Zdroj: ČTK