Česmad Bohemia kritizuje nečinnost státní správy před začátkem zimy

(Mediafax) - Sdružení automobilových dopravců, Česmad Bohemia, kritizuje nečinnost státní správy před začátkem zimních měsíců.


Začátkem roku 2010 inicioval Česmad Bohemia zřízení poradní skupiny při ministerstvu dopravy, která by zamezila dopravním kolapsům v době zimních kalamit.

„Státní správě jsme představili tři požadavky, které máme. Jedná se například o rozmrazovací postřiky na Pražském okruhu. Přesto, že stavba stála 23 miliard korun, postřiky zde stále chybí,“ řekl agentuře Mediafax Martin Felix ze Sdružení Česmad Bohemia.Vinou absence rozmrazovacího zařízení na mostech a v tunelech zde dochází k jeho kolapsu již při teplotách okolo nula stupňů celsia.

„Dále se jedná o lepší využití světelných informačních tabulí a krátkodobé odstavování vozidel, během kterého dálniční údržba zprovozní postižený úsek a předejde jeho úplnému zablokování,“ doplnil Felix.

Především krátkodobé uzavírky dálničních úseků při kalamitních situacích podle Felixe vyžadují náročnou součinnost dopravní policie, údržby, dopravního zpravodajství a samozřejmě samotných řidičů.

„Poradní skupina ministerstva dopravy se však sešla pouze jednou, a to začátkem jara. Možná je to vinou měnících se ministrů,“ dodal Felix. Podle něj zatím nebyly učiněny žádné kroky k vylepšení stávající situace.

„Není pravdou, že ministerstvo dopravy v této věci nic nekoná. Jednání s Česmadem navíc probíhají pravidelně, poslední schůzky s nimi se v úterý zúčastnil pan náměstek Toman. Letos od nás například i Česmad dostal 300 milionů korun na nové pneumatiky,“ okomentovala Květa Kočová, tisková mluvčí ministerstva dopravy.

Podle Kočové ministerstvo dopravy ve spolupráci s Česmad Bohemia připravilo a zrealizovalo dotační "Program zvyšování efektivity a bezpečnosti silničního provozu" v rámci kterého si mohli dopravci vybavit vozový park pneumatikami vhodnými pro zimní období.

„Nemůžeme souhlasit s tím, že by státní správa zastoupená v této věci ministerstvem dopravy nekonala kroky ke zkvalitňování zimní údržby a všech souvisejících otázek,“ dodala Kočová.

„Oproti loňské sezóně došlo mimo jiné také na zvýšení kapacit skladovacích prostor pro posypový materiál, aby ani v případě dlouhodobějších nepříznivých klimatických podmínek nebylo ohroženo zásobování posypovým materiálem

Doprava | 21. 10. 2011