Železniční most u Ledvic na Teplicku se bourá

Stavaři začali strhávat železniční most nad vlečkou Severočeských dolů u Ledvic na Teplicku. Rekonstrukce je součástí modernizace podkrušnohorské železniční jedenáctikilometrové trati z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Má zvýšit traťovou rychlost. ČTK to dnes řekl stavbyvedoucí Radovan Otto.


Přestavba za 1,91 miliardy korun zahrnuje vylepšení železničního spodku a svršku, umělých staveb, trolejí a zabezpečovacích zařízení, uvedl Otto.Na starosti ji má sdružení firem OHL ŽS, Monzas a Strabag Rail, jejich subdodavatelem je Swietelsky Rail CZ.

"V současné době se snáší tento most, který vede přes vlečkovou kolej do místní elektrárny Ledvice a úpravny uhlí," popsal Otto. Rozřezanou konstrukci mostu bude po částech odstraňovat jeřáb. "Nejtěžší břemeno by mělo být kolem 90 až 95 tun," doplnil stavbyvedoucí.

Most měli stavbaři strhnout za 12 hodin, od 7:00 do 19:00, kdy měla trvat také výluka na vlečce. Kvůli nečekaným komplikacím, kdy se most neshodoval s projektem, se nejspíš práce protáhnou. Podle manažera firmy Swietelsky Rail CZ Pavla Kouby je však třeba všechno stihnout dnes. Kouba to v 16:00 řekl ČTK.

Modernizace potrvá do roku 2021. "Začala nám v březnu výluka první traťové koleje z Oldřichova u Duchcova do Bíliny," uvedl Otto s tím, že se jedná o páteřní trať Ústí nad Labem - Most - Chomutov. Podle stavbyvedoucího by po ukončení rekonstrukce první traťové koleje měla přijít na řadu druhá kolej.

Zatím se kromě roušek na obličejích pracovníků a zvýšených hygienických návyků v souvislosti s koronavirem na stavbách nic nezměnilo. "V současné době s opatřením vlády nevíme, jestli tam nedojde k nějakému časovému posunu," dodal Otto.

Doprava | 27. 03. 2020
Zdroj: ČTK