Nezávislá technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, zrealizovala průzkum mezi dopravci, který zjišťoval aktuální stav české logistiky vzhledem k uplynulému pandemickému roku a aktuálnímu postupnému rozvolňování maloobchodu. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že čeští dopravci neočekávají po otevření kamenných prodejen ze strany e-shopů pokles využití přepravních služeb zejména na základě rekordního růstu českého e-commerce a faktu, že pro koncové zákazníky zůstanou online nákupy často pohodlnější i jednodušší než ty v kamenných prodejnách. Dopravci se budou zaměřovat na co nejkvalitnější a nejrychlejší doručování, na které budou kladeny stále vyšší nároky. Očekává se pokračující nárůst bezhotovostních plateb a bezkontaktního způsobu doručení do výdejního místa a rozšiřování samoobslužných výdejních boxů. Rozhodovat bude rychlost, personalizace a automatizace.
Současný razantní nárůst obchodování přes internet je hnacím motorem inovací v segmentu lehkých užitkových vozidel (LCV). Díky tomu brzy vstoupí na trh úplně nová generace elektrických dodávek. Konstatuje to analýza společnosti LeasePlan What’s Next in LCVs.
Od začátku pandemie covid-19 uplynul jeden rok. Ten zásadně ovlivnil a změnil nejen spotřebitelské chování lidí. Výrazná změna je patrná také v balíkové dopravě. Podle společnosti Zaslat.cz narostl počet odeslaných zásilek 1,6krát a počet lidí, kteří začali zásilky nově posílat o 120 %. Zájem o balíkovou dopravu nejen vzrostl, ale změnil se také obsah a cíl zásilek.
Každý druhý Čech chce po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. 15 % dokonce zůstane výhradně u online nákupů, vyplývá z průzkumu realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 1050 respondentů pro společnost GLS. Čtvrtina Čechů pak bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou více šetřit. Úspory v uplynulém roce klesly u 30 % respondentů, přičemž nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Také ženy jsou na tom výrazně hůře než muži. Polepšili si naopak lidé s vysokoškolským vzděláním a Pražané.
Průmyslová zóna Industrial area NP v Ostravě se rozrostla o přepravní společnost Zásilkovna. Její nové ostravské depo se rozkládá na ploše 4 100 m2. Generálním dodavatelem stavby byla společnost HSF System.
Logistika | 07. 04. 2021
Alza.cz jako první na českém trhu spouští partnerskou síť výdejních míst pro nadrozměrné zboží. Díky spolupráci se společností PRO-DOMA, SE si zákazníci budou moci vyzvednout objednávky velkých výrobků na jejích pobočkách v celé České republice.
Nedaleko pražské křižovatky Anděl vznikne nové cyklodepo pro překládku zboží a jeho další rozvoz po centru města na elektrokolech. Umístěno bude na Plzeňské ulici pod městským okruhem. Novinářům to po dnešním jednání radních řekli náměstci primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a Petr Hlaváček (TOP 09). První depot.bike vznikl loni na Těšnově. Dosud fungoval v pilotním režimu, od 1. května 2021 zde bude nastálo, rozhodli dnes radní. Místo pro přeložení zboží z dodávek na nákladní elektrokola pro město na Těšnově provozuje společnost ekolo.cz.
Nákupní chování Čechů se během uplynulého roku výrazně změnilo. Mnohem více nakupují online a roste i výše jejich objednávek. Ukazuje se, že jednou z klíčových pobídek motivujících k nakupování v e-shopech je jistota kvalitního a rychlého doručení. Uvědomuje si to také jeden z největších českých prodejců chovatelských potřeb Super zoo, který spojil síly se startupem DoDo. Logistická služba pro Super zoo rozváží objednávky po Praze a v tomto roce firmy společně plánují rozvoz zboží pro domácí mazlíčky rozšířit i do dalších měst v ČR. Součástí spolupráce obou firem je i charitativní rozvoz potřeb pro zvířata do útulků, přičemž letos se podařilo rozvést a darovat zboží v hodnotě takřka 4 milionů korun.
P2P carsharing HoppyGo je pro firmy stále žádanější alternativou vůči vlastní flotile aut. To dokládá i nová spolupráce se službou Wolt, která svým kurýrům umožňuje zápůjčku z bohatého výběru vozů na platformě HoppyGo. Kurýři Woltu díky tomu nepotřebují na rozvoz vlastní auto, a navíc mohou čerpat i jednorázový bonus a exkluzivní slevu na každou další zápůjčku včetně standardních dlouhodobých zvýhodnění HoppyGo. Velkou výhodou pro řidiče Woltu je také možnost využití tzv. “dynamické kapacity”, kdy kurýr za auto platí pouze během dní, kdy jej skutečně využívá.
Projekt mikrodepa Těšnov, jenž vznikl 18. listopadu 2020 ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy, ekolo.cz a Institutem plánování a rozvoje je již za polovinou svého zkušebního provozu. Pro společnost DPD odsud aktivně doručují dva cyklokurýři na elektrokolech, dvě nákladní rikši a také pěší kurýrka.
Alza.cz dosáhla loni podle předběžných výsledků obratu 37,3 miliardy korun bez DPH. E-shop tak rostl nejrychleji za uplynulých deset let, a to o 28 % za rok. Počet unikátních zákazníků se rozrostl na téměř 5 milionů. Ti na e-shopu vytvořili 15,8 milionů objednávek.

   Další články >>