Zrušené vlaky Leo Expressu mezi Přerovem a Starým Městem nahradí autobusy

Mezi stanicemi Přerov a Staré Město u Uherského Hradiště budou od 14. června místo vlakový spojů společnosti Leo Express, která je zruší kvůli změně trakční soustavy, jezdit autobusy. Dopravce je bude vypravovat dvakrát denně od vlakového nádraží v Přerově do Starého Města a zpět přes Hulín a Otrokovice. ČTK to sdělil mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Nově zavedené autobusové spoje budou mít kapacitu 45 míst a cesta mezi Přerovem a Starým Městem bude stát 99 korun.

 
Zrušení vlakových spojů od 14. června avizoval Leo Express již dřív, jako důvod uvedl přepnutí trakční soustavy mezi stanicemi Nedakonice-Říkovice na střídavý proud Správou železnic. Toto přepnutí trakční soustavy podle mluvčího znemožňuje průjezd vlakům Leo Express.

Dva přímé vlakové spoje Leo Expressu zatím jezdí na trase denně ze Starého Města do Prahy a dva spoje v opačném směru. Po jejich zrušení se podle dřívějšího vyjádření starosty Uherského Hradiště Stanislava Blahy (ODS) sníží pro obyvatele Zlínského kraje, zejména Uherskohradišťska, možnost přímého vlakového spojení do hlavního města. Bude to výpadek, který nebude jen tak nahraditelný a obyvatelům bude chybět, řekl v květnu ČTK Blaha. Přímý spoj z regionu do Prahy nabízí ještě České dráhy.

Po 14. červnu volné vlakové kapacity Leo Express převede na trať mezi Prahou a Ostravskem, přičemž všechny spoje budou nadále zastavovat v Přerově. Na trati budou jezdit dva nové páry spojů. "(Leo Express) Nabídne tak cestujícím další atraktivní časy, a to zejména pozdější večerní spoj, po kterém v posledních letech roste poptávka. Přibude i noční spoj z Bohumína do Olomouce a České Třebové nebo ranní spoj z Přerova s příjezdem do Prahy v 8:39," uvedl Sedlařík.

Z jižní části Zlínského kraje se cestující dostanou přímým spojem do Prahy s Českými drahami. Ve všední den jede Slovácký expres sedmkrát v obou směrech. Pro České dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského přepnutí trakční soustavy mezi Nedakonicemi na Uherskohradišťsku a Říkovicemi na Přerovsku neznamená z provozního hlediska žádnou komplikaci. "Na změnu jsme se připravili s předstihem a Slovácké expresy jsou dopravovány nejmodernějšími vícesystémovými elektrickými lokomotivami Siemens Vectron, které jsou vybaveny také moderním zabezpečovacím systémem ETCS. Ostatní spoje, například EuroCity z Polska do Rakouska a Maďarska, rychlíky Moravan a regionální spoje byly provozovány vícesystémovými lokomotivami a jednotkami i v minulosti," uvedl nedávno Šťáhlavský.

Zrušení vlakových spojů Leo Expressu mezi Přerovem a Starým Městem u Uherského Hradiště se dotkne i obyvatel krajského Zlína, kteří mohli přistoupit či vystoupit v sousedních Otrokovicích. České dráhy nabízí ze Zlína do Prahy jen jeden přímý spoj, a to Zlínský expres, kdy je možné jet do hlavního města brzy ráno a večer zpět. V ostatních případech musí cestující v Otrokovicích přestupovat. V případě RegioJetu musí cestující, který chce využít vlakovou dopravu, jet nejdříve autobusem ze Zlína do Olomouce, kde přestoupí na vlak do Prahy.

Doprava | 14. 06. 2022
Zdroj: ČTK