Stavbaři dokončili otáčení druhé poloviny mostu přes železniční trať u Uherska

Stavbaři v noci na dnešek dokončili otáčení druhé poloviny mostu přes železniční koridor u Uherska na Pardubicku. Obě části jsou již v pozici přesně proti sobě. Most je součástí budoucí dálnice D35, jeho poloviny stavbaři už dříve postavili vodorovně s kolejemi, které má překlenout. První polovina mostu byla v konečné poloze od Velikonoc. Bude ještě nutné vyplnit mezeru mezi nimi širokou asi 1,8 metru, řekl ČTK hlavní stavbyvedoucí mostu Martin Šálek z firmy Eurovia.

 
"O víkendu máme výluky, tak mezeru zabedníme, navážeme výztuž, zabetonujeme a tím doděláme jádro nosné konstrukce. Poté navěsíme prefabrikáty a dobetonujeme hlavní desku," popsal plánované práce Šálek. Vše by mělo být hotové do 20. června.

Poloviny mostu, takzvaná vahadla o váze 4300 tun, se otáčela zhruba o 35 stupňů proti pozici, v níž byla vybudovaná. Pomocí ocelové dočasné podpěry je posouval hydraulický válec. Ojedinělá operace se kvůli minimalizaci výluk na trati odehrávala vždy po nocích o víkendu. Pro zabetonování mezery budou ještě nutné dvě noční výluky po šesti hodinách.

Dálniční most přecházející šikmo přes železniční trať u Uherska bude dlouhý asi 175 metrů. Dálnice D35 povede v místě opěr 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Celý úsek dálnice D35 Časy - Ostrov by měl být uveden do provozu 22. prosince.

První úsek D35 v Pardubickém kraji Opatovice - Časy byl otevřen koncem loňského roku. Navazující část je dlouhá 14,7 kilometru, zahrnuje 22 mostů včetně přemostění železničního koridoru u Uherska a dvě mimoúrovňové křižovatky. Náklady dosáhnou 3,2 miliardy korun bez DPH.

Doprava | 11. 05. 2022
Zdroj: ČTK