Staré motorové vozy nahradí v Ústeckém kraji na vybraných linkách nové soupravy

V Ústeckém kraji nahradí staré motorové vozy na linkách provozovaných RegioJetem během příštího roku nové vlaky. Za sedm souprav zaplatí dopravce přes půl miliardy korun. První elektrickou jednotku PESA 654 dnes dopravce představil na veletrhu v polském Gdaňsku. ČTK o tom informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

 
Vlakové soupravy jsou v zeleno-žluté barevné kombinaci, což odpovídá zbarvení pro dopravu provozovanou na území Ústeckého kraje. Aktuálně jsou zkompletovány dvě ze sedmi souprav, další se dokončí v následujících týdnech. Druhá souprava zahájí v následujících dnech proces schvalování a testovacích jízd na zkušebním okruhu u Velimi.

Vlaky budou jezdit na linkách mezi Teplicemi, Ústím a Děčínem, Ústím a Mostem a mezi Chomutovem a Kadaní. "Nasazení nových souprav PESA bude znamenat výrazný kvalitativní skok v regionální železniční dopravě v Ústeckém kraji. Naplníme očekávání cestujících a objednatele, která vedla k vyhlášení poptávkového řízení, ve kterém RegioJet zvítězil právě s nabídkou vozidel PESA," uvedl majitel společnosti RegioJet Radim Vančura.

RegioJet provozuje vybrané linky v Ústeckém kraji od prosince 2019. "Všechny soupravy budou v zelené barvě typické pro naší krajskou regionální dopravu. Jednotky budou nasazeny výhradně na linky, kde byl zajištěn provoz motorovými vozy se vznětovými motory. Přínos životnímu prostředí je tak nesporný," uvedl radní pro dopravu Marek Hrabáč (ANO).

Soupravy jsou plně bezbariérové, vozidlo je nízkopodlažní. Kapacita soupravy je 154 cestujících. Interiér je klimatizovaný, cestující budou moci využít zásuvky či síťí wi-fi. Ve vozidle je toaleta pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace a soupravy také umožňují přepravu dětských kočárků a jízdních kol. Výrazné zlepšení komfortu pocítí podle mluvčího cestující i během samotné jízdy, a to díky dvounápravovým podvozkům a kvalitnímu systému odpružení. Jednotky PESA 654 RegioJet mají maximální rychlost 160 km/hod a jsou vybaveny veškerým moderním zabezpečením.

Do výroby jednotek nepříznivě podle mluvčího zasáhla pandemie covid-19, kdy dodavatelé po určitou část roku 2020 a 2021 nemohli dodávat díly potřebné pro výrobu. Postupné zahájení provozu jednotek s cestujícími je v koordinaci s Ústeckým krajem naplánováno v průběhu prvního pololetí roku 2022.

Doprava | 23. 09. 2021
Zdroj: ČTK