Správa železnic zahájila rekonstrukci trati mezi Ústím a Brandýsem nad Orlicí

Správa železnic (SŽ) zahájila rekonstrukci jednoho z posledních dosud nemodernizovaných úseků prvního železničního koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. Součástí projektu je také přestavba stanice Brandýs nad Orlicí, zastávku Bezpráví nahradí odbočka. Celkové náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun, uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová.
 
Na téměř deset kilometrů dlouhém úseku budou stavební firmy rekonstruovat železniční svršek a spodek včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Kompletní přestavbu podstoupí stanice Brandýs nad Orlicí. Nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 milimetrů, což přinese cestujícím komfortnější nástup do vlaku.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která výrazně zvýší propustnost trati. "Tento úsek v minulosti žádnou modernizací neprošel, investice je nutná pro zachování potřebných parametrů železniční infrastruktury. Po plánované výstavbě nové trati bude sloužit zejména pro regionální a nákladní dopravu," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Při modernizaci SŽ využije technologie, které budou mít ohled na místní životní prostředí a nedalekou cyklotrasu. Například výměna kolejí bude provedena bez zásahu do okolí a bez snášení kolejového roštu.

Vlastní stavba začne na počátku května výlukou druhé traťové koleje. Stavebníci zrekonstruují první traťovou kolej, opraví trakční vedení a mosty a vloží výhybky v budoucí odbočce Bezpráví. Po jejím zprovoznění na konci roku bude možné využít obě koleje mezi stanicí Ústí nad Orlicí a odbočkou Bezpráví, respektive mezi touto odbočkou a stanicí Brandýs nad Orlicí při organizaci dalších výluk. Pak už nebude nutné provoz v celém úseku omezovat.

V únoru příštího roku začne výluka první traťové koleje v úseku odbočka Bezpráví – Brandýs nad Orlicí, během které kromě rekonstrukce traťové koleje, trakčního vedení a mostních objektů začne i přestavba stanice Brandýs nad Orlicí. V roce 2023 se budou postupně rekonstruovat železniční svršek a spodek ve všech částech traťového úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Postupné výluky ve stanici Brandýs nad Orlicí umožní kromě rekonstrukce kolejí a trakčního vedení i vybudování nových nástupišť. Přístup na ně a vyšší bezpečnost umožní podchod, který zároveň propojí obě části města Brandýs nad Orlicí.
 
Doprava | 03. 05. 2021
Zdroj: ČTK