Spokojený zákazník znamená úspěšný obchod

V dobách masových nabídek vyhrávají bitvu o spotřebitele společnosti s pozitivními zákaznickými zkušenostmi. Při používání marketingových nástrojů jsou studovány všechny potřeby a přání zákazníků.

Nashromážděné informace se využívají k vytvoření produktu a jeho propagaci. Dále je zde zahrnut prodej a servis. Ve stacionárních obchodech jsou využívány zajímavé interiéry, hudba, vůně, propagace zboží a personál. E-commerce využívá k vytvoření pozitivního dojmu na zákazníka další nástroje. Například fulfillment.

Pojem „fulfillment“ zavedl do oběhu americký internetový gigant Amazon. Společnost začala prodejem knih. Dnes je distribuce zboží místem pod jednou střechou, kde byla zavedena řada inovativních logistických řešení. Základem vylepšení je optimalizace skladových operací.

Oblast fulfillmentu je součástí obchodního procesu, kterým je splnění úkolu. Jádrem jsou skladovací služby. Dodávky zboží ze skladu výrobce do tranzitního skladu, zpracování objednávky, kompletace ,balení, označování a dodání zákazníkovi - toto jsou důležité provozní součásti online obchodu. Úroveň spokojenosti zákazníků závisí na kvalitě provedení.

Klienty obchodu po internetu jsou jednotlivci a malé firmy. Existují dvě možnosti plnění služeb: pro modely B2B a B2C. Rozdíly vznikají ve fázi dodání konečnému spotřebiteli - v „posledních kilometrech“. V sektoru B2B je náklad dodáván do skladů zákazníka, do výroby, do maloobchodních prodejen. V B2C jsou objednávky cíleně doručovány kupujícímu nebo na místa předání. Fulfillment pro sféru B2C zahrnuje práci s návratkou.

Pravidlem je, že ke službám fulfillment center inklinují středně velké společnosti. Malé podniky nemají stabilní tok objednávek a objemů prodeje. Začátečníci v oblasti elektronického obchodování se dokáží se vším vyrovnat sami. Pro velké společnosti je výhodnější udržovat si vlastní skladovací prostory. Pro středně velké podniky, kdy se balení doma na gauči stane nemožným, a pronájem skladu na průběžném základě není zatím nákladově efektivní, se centra fulfillment stanou optimálním řešením.

„Mezi klienty společnosti patří firmy z oblasti elektronické komerce. Podnikání v této oblasti nezná hranice. Mladí a ambiciózní zástupci online maloobchodu se dynamicky rozvíjejí a hledají spolehlivé logistické partnery. Mezinárodní poskytovatel přepravy a logistiky pomáhá partnerům při vývoji nových projektů a teritorií,“ říká Karol Barančuk, asistent AssstrA pro kombinované a letecké nákladní operace.
 
Společnost AsstrA nabízí nepřetržité dodávky pro maloobchod jak v B2B - stacionárních maloobchodních prodejnách, tak v B2C - online obchodech. Organizace skladových služeb spolu s výběrem druhu přepravy a trasy pomáhají dodávat zboží zákazníkům v krátkém čase. Protože rychlé dodání hraje klíčovou roli ve spokojenosti zákazníků.
 
Logistika | 31. 01. 2020