SŽ vybrala firmy na další část trati z Olomouce do Šumperka

Další část železniční trati z Olomouce do Šumperka modernizuje společnost UTROL tvořená firmami OHL ŽS, EUROVIA CS a Elektrizace železnic Praha. Opraven a elektrizován bude úsek mezi Uničovem na Olomoucku a Libinou u Šumperka. ČTK to sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Modernizace navazujícího úseku mezi Olomoucí a Uničovem je už v plném proudu a skončit má letos v prosinci. Provoz elektrických vlaků na celé trati z Olomouce do Šumperka má být zahájen v roce 2022.

 
"Hlavním cílem stavby je elektrizace a rekonstrukce trati, které umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících, a tím i větší konkurenceschopnost železniční dopravy. Díky náhradě dieselové trakce za elektrickou se výrazně zvýší kvalita ovzduší v okolí trati," uvedla Friebová.
 
Železniční přejezdy budou modernizovány a doplněny o další bezpečnostní prvky. Traťová rychlost se v úseku mezi Uničovem a Šumperkem zvýší až na 100 kilometrů za hodinu. "Všechny stanice a zastávky v úseku z Libiny do Uničova dostanou nová nástupiště s výškou hrany 550 milimetrů nad kolejí," uvedla Friebová.
 
V blízkosti nynějšího železničního přejezdu v Troubelicích bude zřízena nová zastávka Troubelice střed. Sloužit bude cestujícím namísto současné železniční stanice, která se změní na výhybnu. "V Libině a Troubelicích se zrekonstrují dnešní výpravní budovy pro umístění stavědlové ústředny a dalších technologií," dodala Friebová.
 
Rekonstrukce úseku mezi Olomoucí a Uničovem bude stát 3,9 miliardy korun. Už je hotová část mezi Olomoucí a Šternberkem. Rychlost vlaků se díky modernizaci zvýší až na 160 kilometrů za hodinu. Tuto zakázku vyhrály firmy Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha. Navazující část do Libiny u Šumperka má odhadovanou cenu bezmála 1,4 miliardy korun.
 
Trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením ze střední Moravy do podhůří Jeseníků. Trať je už zastaralá a neumožňuje zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem trvá zhruba 90 minut, po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.
 
Doprava | 12. 01. 2021
Zdroj: ČTK