Rekonstrukce si vyžádá uzavírku silnice mezi Lipinou a Křekovem na Zlínsku

Pokračující rekonstrukce si od 1. do 12. listopadu vyžádá úplnou uzavírku silnice mezi Lipinou, místní částí Valašských Klobouk, a Křekovem na Zlínsku. Dlouhodobá oprava silnice II/494 z Valašských Klobouk do Vlachovic, která začala letos v květnu, tím vstoupí do další fáze. V tiskové zprávě to uvedli zástupci Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), které se o silnice nižších tříd v regionu stará.

 
Podle Stanislava Tichého, stavbyvedoucího z firmy Eurovia CS, která silnici rekonstruuje, budou vozidla o hmotnosti do 3,5 tuny jezdit po objízdné trase z Lipiny přes Valašské Klobouky, Vlachovu Lhotu a Vlachovice do Křekova a naopak. "Pro větší vozidla stále platí objízdná trasa přes Brumov-Bylnici, Štítnou nad Vláří a Slavičín. Autobusy linkové dopravy pojedou po objízdné trase Vlachovice - Vlachova Lhota - Valašské Klobouky. Cestující z Lipiny bude vyvážet speciální linka do Valašských Klobouk a z Křekova do Vlachovic jako při předchozích etapách. Rozdíl bude v tom, že je nutno vyvézt cestující ve směru na Vlachovice a ve směru na Valašské Klobouky současně. Budou zde fungovat dva autobusy náhradní dopravy," uvedl Tichý. Jízdní řády autobusů náhradní dopravy budou vyvěšeny v předstihu na zastávkách.

Po dohodě s ŘSZK používá stavební firma k rekonstrukci silnice mezi Valašskými Klobouky a Vlachovicemi progresivní technologii, při níž se materiál z odfrézovaných původních vrstev vozovky neodváží jako odpad, ale ve speciálním stroji se zrecykluje, doplní novou živicí a znovu položí. "Důsledkem této změny bude zkrácení doby výstavby. Ještě letos bude rekonstrukce dokončena na 80 procentech z celkové délky komunikace a v příštím roce celá stavba nebude trvat až do října, ale velmi pravděpodobně bude hotova již na konci srpna," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Stavba je rozdělena na šest úseků. První práce začaly v květnu. "Od 13. listopadu bude silnice průjezdná pro automobily do hmotnosti 3,5 tuny, autobusy a vozidla Integrovaného záchranného systému. Naše práce budou pokračovat především na pokládce krajnic, budování odvodnění a instalaci trvalého dopravního značení," doplnil Tichý.

V roce 2021 by podle zástupců ŘSZK měla být v provozu kompletní rekonstruovaná vozovka v délce téměř 3,5 kilometru z celkové délky necelých pěti kilometrů. Náklady na stavbu činí 124,3 milionu korun, letos se z nich proinvestuje zhruba 87 milionů korun.

Doprava | 27. 10. 2021
Zdroj: ČTK