Rekonstrukce dálničního mostu v Prostějově omezí provoz

Dopravní komplikace způsobí příští rok přestavba mimoúrovňové křižovatky na dálnici D46 v Prostějově, jejíž součástí je i postupná demolice starého mostu a stavba nového. Rekonstrukce křižovatky za 200 milionů korun po dokončení v závěru roku 2022 zvýší bezpečnost a plynulost provozu na této části dálnice D46. Novinářům to v Prostějově řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl.


Demolice dálničního mostu začne příští rok. Polovina mostu půjde podle Mátla k zemi a na druhé části bude provoz automobilů v obou směrech sveden do jednoho jízdního pruhu. Mezitím bude postavena polovina nového mostu. Dopravní omezení budou po dobu stavby celého nového mostu i na silnicích v okolí mimoúrovňové křižovatky. Komplikace mohou řidiči na D46 v Prostějově podle Mátla očekávat prakticky celý příští rok.

Nový dálniční most bude po dokončení širší než nynější přemostění. Projekt rekonstrukce mimoúrovňové křižovatky Prostějov-střed počítá se zřízením jednoho připojovacího a dvou odbočovacích pruhů, které v minulosti nebyly při výstavbě původní R46 vybudovány. "Nyní tam odbočovací pruhy chybí a jsou tam pouze klíny. Z hlediska plynulosti a bezpečnosti dopravy na D46 je to poměrně velmi nebezpečné," uvedl Mátl.

Při stavbě nynější dálnice D46 na trase z Vyškova do Olomouce byly před lety vydány výjimky, díky nimž mohla být komunikace zprovozněna navzdory chybějícím připojovacím a odbočovacím pruhům. Toto řešení už ale nevyhovuje předpisům odpovídajícím intenzitě provozu. Při posledním sčítání dopravy využívalo prostějovskou dálnicí 30.500 aut denně.

Doprava | 01. 10. 2020
Zdroj: ČTK