Nejnižší cenu za D3 do Kaplice nabídl Metrostav, 1,87 miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo pět nabídek na stavbu části dálnice D3 Třebonín - Kaplice nádraží. Nejvýhodnější podala firma Metrostav Infrastructure. Nabídla cenu 1,87 miliardy Kč, což je asi 79 procent předpokládaných nákladů. Na twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Vedle ceny rozhoduje i rychlost prací, řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

"Tohle je moment, kdy jsme otevřeli obálky, teď to bude posuzovat komise. V okamžiku, kdy řekneme, že Metrostav chceme, vyzveme ho k součinnosti při podpisu smlouvy," řekl Rýdl. Vedle ceny rozhoduje o vítězi i to, jak rychle dokáže dálnici postavit.

Na úsek dlouhý 8,5 kilometru mají silničáři pravomocné stavební povolení. Začít stavět chtějí v letošním druhém pololetí. ŘSD odhadovalo náklady na 2,4 miliardy korun bez DPH. Stavba potrvá tři roky, zahrne deset mostů a jednu mimoúrovňovou křižovatku.

V březnu zamítla rozkladová komise ministerstva dopravy rozklad Hnutí Duha proti této části dálnice. Mluvčí Hnutí Duha Aleš Miklík loni ČTK řekl, že dálnice by měla vést tunelem, protože by to bylo ekologicky nejlepší. Hnutí vycházelo z odborného názoru, podle nějž je úsek z Českých Budějovic k hranicím s Rakouskem ekologicky nejcitlivější, a dává tak největší smysl vést D3 tunelem.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.
 
Doprava | 15. 04. 2021
Zdroj: ČTK