Na tratě v Pardubickém kraji vyjede druhý dopravce

Cestující na regionálních tratích v Pardubickém kraji budou od 15. prosince cestovat vlaky dvou společností, které vybralo pardubické hejtmanství. Většinu spojů budou nadále provozovat České dráhy, na tratích 024 Ústí nad Orlicí - Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka - Hanušovice budou jezdit vlaky Leo Express. V nových jízdních řádech se to příliš neprojeví.


Největšími změnami u spojů Českých drah bude rozšíření nabídky osobních vlaků v úseku Česká Třebová - Letovice. Zvýší se také počet spěšných vlaků na trati 020 z Chocně na Náchodsko s návazností na rychlíky z a do Brna.

Častěji oproti současnému stavu budou jezdit i spoje Leo Expressu. Ve vlacích bude platit krajský tarif IREDO, díky kterému budou moci lidé snadno přestupovat na návazné vlaky a autobusy. "Zároveň si mohou zakoupit jízdenky i přímo na spoje v síti Leo Express, které pro ně budou v průměru o několik korun levnější," sdělil ČTK mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Jízdenky se budou prodávat také na pokladnách v Letohradě, Jablonném nad Orlicí a Králíkách.

Novinkou bude spěšný vlak Leo Express mezi Prahou a Lichkovem, který region denně propojí s hlavním městem. O víkendu pak bude vlak jezdit až do polské Vratislavi. Vlaky na této trase poprvé vyjedou 20. prosince.

Na tratích by se rovněž měly objevit modernější či modernizované soupravy. Národní dopravce se zavázal, že celkově zmodernizuje vozy řady 810. Navíc v nich nově a také v dalších vozech bude k dispozici wifi připojení. Leo Express nasadí na tratích 024 a 025 na Orlickoústecku přibližně 15 let staré soupravy, na spěšné vlaky elektrické jednotky Stadler FLIRT a na osobní vlaky motorové jednotky Alstom LINT. Jejich součástí jsou i wifi a klimatizace.

České dráhy budou mít v kraji průměrný roční dopravní výkon 4,547 milionu kilometrů, Leo Express asi 740.000 kilometrů. Pardubický kraj uzavřel s oběma dopravci smlouvy na deset let, rozsah přepravy se může postupně mírně měnit.

Doprava | 05. 12. 2019
Zdroj: ČTK