Na stavbě obchvatu Karviné jeřáb usazuje ocelové díly mostu o váze 115 tun

Jeden z největších mobilních jeřábů v zemi v těchto dnech na stavbě obchvatu Karviné usazuje ocelové díly mostní konstrukce o váze 115 tun. Společnost Skanska také pokračuje v budování násypů na budoucí trase silnice. ČTK to sdělil její mluvčí Ondřej Šuch.


"U mostu máme hotové pilíře a opěry, tedy kompletní spodní stavbu, a aktuálně se pracuje na ocelové konstrukci. Minulý týden byly na stavbu přivezeny další dva rozměrné komponenty ocelové konstrukce a jeden díl se osazoval do finální polohy," uvedl stavbyvedoucí Milan Zigmund.

Celkem 26 ocelových dílů se na stavbě svaří do finálních devíti dílů, které budou tvořit nosnou konstrukci mostu. Šuch uvedl, že výrazně pokročily práce na celé trase obchvatu, budují se na ní násypy a konstrukční vrstvy.

"Téměř dokončena je 800 metrů dlouhá gabionová stěna o výšce až 5,5 metru a od letošního února už je funkční nové, asi kilometr dlouhé koryto darkovské Mlýnky. V poslední třetině trasy, kde budoucí obchvat protíná jezero Lodičky, finišuje poslední vrstva násypu a zahájena je také stavba napojovacích ramp, které propojí obchvat s komunikací I/59 spojující Ostravu a Karvinou," uvedl Šuch.

Na stavbě nyní pracuje přes 60 dělníků, strojníků a řidičů a více než deset mostařů. Přes trasu obchvatu vede cesta na oblíbené přírodní koupaliště, lze proto očekávat, že se tam s blížící se letní sezonou začne pohybovat více lidí.

"Vybudovali jsme proto u darkovského mostu speciální koridor pro pěší a cyklisty, kterým se místní lidé bezpečně dostanou přes naši stavbu," uvedl oblastní manažer společnosti Skanska Pavel Brumek.

Přeložka silnice I/67, dvoupruhá silnice dlouhá téměř tři kilometry, má ze středu Karviné vyvést tranzitní dopravu. Náklady na stavbu by měly bez DPH dosáhnout 899 milionů korun. "Se zprůjezdněním obchvatu se počítá v létě 2023," uvedl Šuch.

Ostatní | 19. 05. 2022
Zdroj: ČTK