Na co se zaměřit? Veřejné zakázky nebo snad soukromý sektor?

Logistická sezóna je v plném proudu! Přečkali jsme poměrně zajímavé veletrhy v našem oboru a jsme opět u rozhodování. Který segment bude v letošním roce tím nejlepším pro náš rozvoj a živobytí a čemu se raději vyhnout?

Vše má samozřejmě své pro a proti. Vezmeme-li to od základů, dojdeme pravděpodobně k názoru, že ve veřejných zakázkách je mnoho financí, ale kde máme jistotu, že se vůbec do-staneme do užšího výběru a přes veškeré naše úsilí budeme mít alespoň malou šanci? Podívejme se však i na druhou stranu mince, co se soukromým sektorem? Kde brát nové zakázky? A kde máme v dnešní době jistotu, že budou veškeré realizované služby kompletně a včas uhrazeny?


Každá cesta má svá temná zákoutí, avšak práci za nás nikdo neudělá. Můžeme se spoléhat na zakázky z minulosti, nebo pod vlivem schopného obchodníka investovat do reklamy ale co výsledky? Kdy jen přijdou?


I v oboru logistiky se aktivně rozvíjejí projekty, které vám za poměrně malé obnosy umožní nejen pravidelný přísun poptávek z oboru, ale zpřístupní vám také veřejné zakázky. Fungují jako tzv. poptávkové systémy, které se v tomto roce derou masivně do popředí českého trhu nejen v oboru logistiky.


Funguje to jednoduše. Uhradíte částku od 2 000 Kč do cca 6 000 Kč na období od 6 do 12 měsíců za službu, která vám přímo do emailu bude v pravidelných intervalech zasílat jak poptávky ze soukromého sektoru tak od státních institucí v podobě veřejných zakázek pouze z vašeho oboru činnosti.


Největším projektem tohoto druhu, je v současnosti AAAPOPTÁVKA.CZ, která má jak největší databázi poptávek ze soukromého sektoru, tak ze státního v podobě veřejných zakázek.


Poměrně zajímavá čísla jsou z tohoto projektu za rok 2012. Co se týče veřejných zakázek, bylo jich řešeno více než 41 000 o celkovém objemu cca 220 mld. Zajímavá čísla skýtá i sektor soukromý, tam se pohybujeme kolem 15 000 poptávek měsíčně po nejrůznějších službách, tedy i těch logistických.
 

Jak bylo řečeno na začátku. Logistická sezóna je v plném proudu, práce však není nikdy dost.
 

Logistika | 11. 03. 2013