Leo Expres vrátí od července vlaky na trať mezi Přerovem a Starým Městem

Leo Expres vrátí od začátku července vlaky na trať mezi Přerovem a Starým Městem na Uherskohradišťsku. Od tohoto týdne tam kvůli přepnutí trakční soustavy, která znemožnila průjezd vlakům dopravce, nasazuje náhradní autobusy. Leo Expres nyní získal nízkopodlažní jednotky Stadler GTW, které mu umožní vlakové spoje na tento úsek trati vrátit. V tiskové zprávě to ČTK sdělil mluvčí Leo Expresu Emil Sedlařík.

 
Donedávna Leo Expres vypravoval denně dva přímé spoje ze Starého Města do Prahy a dva spoje v opačném směru. Nyní budou muset cestující přestupovat. "Dva zpáteční spoje budou zastavovat ve stanicích Přerov, Hulín, Otrokovice a Staré Město a zpět s garantovanými přestupy na vlaky Leo Express v Přerově ve směru Praha či Ostrava," uvedl Sedlařík. Ze Starého Města směrem do Přerova budou spoje vyjíždět v 06:03 a v 19:20, z Přerova směrem do Starého Města v 06:58 a ve 20:25.

Nízkopodlažní jednotka Stadler GTW má kapacitu 130 osob, jezdit bude jako nemístenkový spoj, zároveň umožní přepravu až deseti kol. Součástí její výbavy jsou podle mluvčího klimatizace, wi-fi, elektrické zásuvky nebo nízkopodlažní toaleta. "Přítomen bude také palubní personál," uvedl Sedlařík.

Vlak provozovaný společností Leo Express byl podle něj zajištěn ve spolupráci se společností Arriva. "Jízdenky je již nyní možné zakoupit na webu a v aplikaci Leo Express, v prodeji budou také přímo na palubě. Jízdenky bude možné zakoupit také na pokladnách společnosti Arriva ve Zlíně, Uherském Hradišti, Uherském Brodě, Luhačovicích a Bojkovicích," doplnil mluvčí.

Z jižní části Zlínského kraje se cestující dostanou přímým spojem do Prahy s Českými drahami. Ve všední den jede Slovácký expres sedmkrát v obou směrech. Pro České dráhy podle nedávného vyjádření mluvčího Petra Šťáhlavského přepnutí trakční soustavy mezi Nedakonicemi na Uherskohradišťsku a Říkovicemi na Přerovsku neznamená z provozního hlediska žádnou komplikaci. Slovácké expresy jsou totiž dopravovány vícesystémovými elektrickými lokomotivami Siemens Vectron. Ostatní spoje, například EuroCity z Polska do Rakouska a Maďarska, rychlíky Moravan a regionální spoje, byly podle Šťáhlavského provozovány vícesystémovými lokomotivami a jednotkami i v minulosti.

Doprava | 17. 06. 2022
Zdroj: ČTK