Šéf ČD Krapinec chce sjednotit sjednotit opravy, možná i do nové dceřiné firmy

Nový šéf Českých drah Michal Krapinec plánuje změny opravárenského sektoru uvnitř skupiny. Ten je v současnosti rozdroben mezi jednotlivé firmy ve skupině, v plánu je proto jeho konsolidace. Do budoucna by tak mohla vzniknout i nová dceřiná společnost v rámci skupiny, která by nabízela služby i ostatním dopravcům. Krapinec to řekl v rozhovoru s ČTK.

 
"Je potřeba se na segment opravárenství podívat komplexně. Máme různá servisně-opravárenská střediska, přičemž každé dělá primárně různé typy a stupně oprav, ale jejich kompetence se i zčásti překrývají," uvedl Krapinec. Poukázal na skutečnost, že vlastní opravárenství mají mateřské České dráhy, dále ČD Cargo a také dceřiná společnost DPOV.

Podle Krapince by ovšem bylo ideální postupně spojit tyto aktivity pod jeden subjekt. Než se tak ale stane, chce začít tím, že opravárenství ve skupině ČD sjednotí pod jeden účetní okruh. Tím chce v první fázi identifikovat veškeré náklady, výnosy a s tím i procesy, které se vážou na opravy a servis uvnitř skupiny. "Když se pak ukáže, že ta účetní jednotka může obstát na trhu, pak se můžeme bavit o tom, že bychom z toho udělali samostatnou dceřinou společnost," řekl šéf ČD.

Pokud by samostatný subjekt pro opravárenství a servis fungoval, mohl by v ideálním případě podle Krapince nabízet své služby na trhu i ostatním dopravcům, zejména pak v zahraničí. "To se ale nebavíme o jednom nebo dvou letech, ale toto by byl top cílový stav," dodal Krapinec.

Michal Krapinec se stal předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD v závěru března, kdy uspěl ve výběrovém řízení. Ve funkci nahradil Ivana Bednárika, předtím působil v čele dceřiné firmy drah ČD-Telematika.

Skupina České dráhy v loňském roce hospodařila se ztrátou 1,6 miliardy Kč. Meziročně je to i přes pandemii a s ní spojená omezení zlepšení o 2,5 miliardy Kč.

Ostatní | 03. 05. 2022
Zdroj: ČTK