Driveto loni i přes krizi zvýšilo počet pronájmů aut i své tržby

Startup Driveto, který se zaměřuje na pronájem aut, loni i přes koronavirovou krizi a pokles prodejů aut zintenzivnil svůj provoz. Tržby společnosti vzrostly více než dvojnásobně na 120 milionů korun, počet uzavřených smluv se zákazníky pak stoupl meziročně o 320 na celkem 1100 pronájmů. ČTK to řekl ředitel firmy Adam Szabó. Obdobný vývoj v krizi zaznamenaly i další firmy.

Jedním z faktorů, který nahrával růstu pronájmu, je podle společnosti Driveto klesající potřeba auto vlastnit. "Potvrzuje se trend, že vlastníků aut bude pomalu ubývat a lidé si je raději budou pronajímat nebo sdílet, což umocnila pandemie koronaviru a neochota lidí jezdit hromadnou dopravou," uvedl Szabó. Podle něj je v Česku sice sentiment k autům silný a někteří lidé si rádi auto sami do detailu nakonfigurují, ale zároveň začíná přibývat skupina lidí, pro které je auto velkou počáteční investicí a nechce řešit jeho servis nebo výměnu pneumatik.

Zájem o pronájem posiluje i nejistá finanční situace v době krize. Ta fungování firmy v rámci protikoronavirových opatření neohrozila, firma těžila z fungování on-line. K tomu Driveto provedlo i několik ochranných opatření. "Auta byla před předáním vyčištěna ozónem. V době nejtvrdších jarních opatření pak Driveto nabízelo menší městské vozy k zapůjčení na pár týdnů, aby lidem poskytlo alternativu k rizikové hromadné dopravě," podotkl Szabó.

V letošním roce se chce Driveto, které vzniklo v roce 2017, věnovat rozšiřování zákaznického servisu a rozšíření vozového parku. V současnosti má firma mezi klienty přes 1300 vozidel, většinu v Praze ale i dalších městech po republice.

Že krize fungování pronájmů vozidel neohrozí, už vloni potvrzovaly i další firmy. Po úvodním propadu zájmu v březnu, kdy lidé razantně omezili mobilitu, poptávka podle Asociace českého carsharingu postupně rostla. Například společnost Anytime už během loňského roku plánovala postupně navyšovat počet svých aut k půjčení. Podle asociace lze očekávat růst zájmu i do budoucna zejména v Praze a v Brně, kde se mění přístup obyvatel k individuální dopravě. Posléze by se trend mohl přenést i do dalších krajských měst.
 
Doprava | 19. 02. 2021
Zdroj: ČTK