Český e-commerce roste nejrychleji v EU

Česká republika zažívá podle Eurostatu největší boom online nakupování ze všech zemí EU. Během krize COVID-19 se Česká republika stala jednou z předních evropských velmocí elektronického obchodu. Pouze Nizozemsko, Dánsko, Švédsko a Irsko mají větší procento obyvatel nakupujících online.

Procento lidí nakupujících online v Česku roste nejvíce ze všech zemí EU. Podle České asociace pro elektronickou komerci měl v roce 2020 tuzemský e-commerce trh hodnotu něco málo přes 9 miliard dolarů. To odráží celkový růst o přibližně 27 % oproti roku 2019, s 29% růstem v módním sektoru, 28% v elektronice a 23% v hračkách, hobby a DIY.

Mentalita českého spotřebitele
Nejnovější data naznačují, že český online spotřebitel nehledá jen nízké ceny, ale oceňuje také pohodlí a možnost porovnávat zboží. Tyto preference se promítají do silného celkového růstu v prostoru elektronického obchodování.

Podle Ecommerce News nakupuje online z 10 milionů českých obyvatel téměř 6 milionů. Penetrace uživatelů na tomto trhu byla v roce 2020 54 % a předpokládá se, že do roku 2025 dosáhne 65 %.

Velcí hráči
Největším hráčem na českém e-commerce trhu je alza.cz. Internetový obchod měl v roce 2021 tržby 1,2 miliardy USD. Následuje rohlik.cz a mall.cz s tržbami 308 milionů USD a 280 milionů USD. Tyto tři nejlepší internetové obchody tvoří 35 % online příjmů v zemi.

Jedním z nejrychleji rostoucích internetových obchodů na českém trhu je zalando-lounge.cz. Obchod dosáhl v roce 2021 tržeb přibližně 19,4 milionu USD, což je o 167 % více než v předchozím roce.

Česká republika - strategická logistická lokalita
„Poloha České republiky v srdci Evropy z ní činí pohodlný vstupní bod do hlavních dopravních koridorů. Z logistického hlediska hraje příhraniční Ostrava strategickou roli v českém e-commerce. Je třetím největším městem v zemi a je známé jako „Brána České republiky“. Existuje mnoho logistických center a skladů pro manipulaci se zbožím přijíždějícím nebo odcházejícím ze země,“ říká Tatyana Serikova, ředitelka pražské pobočky AsstrA.

„Společnosti e-commerce v České republice se dynamicky rozvíjejí a hledají spolehlivé logistické partnery. AsstrA-Associated Traffic AG jako poskytovatel mezinárodních přepravních a logistických služeb pomáhá svým partnerům poskytovat logistické služby šité na míru,“ uzavírá Tatyana Serikova.

Logistika | 03. 08. 2022
Zdroj: AsstrA