ŘSD dokončilo na severním okraji Plzně důležitou silnici na Most za 340 mil.

Řidičům směřujícím z okraje Plzně na sever se ve čtvrtek odpoledne plně otevře 1,65 kilometru dlouhá silnice na Třemošnou na frekventovaném tranzitním tahu I/27 na Most a Teplice. Pandemie koronaviru a problémy s podložím zpozdily stavbu za 340 milionů Kč včetně výkupů pozemků a přípravných prací o půl roku. Zprovozněním se zvýší kapacita původní silnice I/27 a odstraní se nebezpečný horizont, kde se v minulosti stávaly vážné dopravní nehody, řekl ČTK ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák. Silnice Třemošenský rybník – Orlík spojí Plzeň s Kaznějovem, Plasy, Kralovicemi a částmi Středočeského a Ústeckého kraje.

Samotná stavba přišla na více než 260 milionů korun s DPH, EU na ni dá 65 procent. "Rozšířila dosavadní dvoupruhový úsek silnice mezi čtyřpruhovou městskou komunikací na konci Plzně a novým obchvatem obce Třemošná," řekl Kuťák. Směrovým oddělením provozu se odstranilo jedno z největších rizik - střet protijedoucích vozidel.

"Výpadky kapacit stavebních dělníků, strojníků a materiálů (vinou pandemie) měly za následek to, že by finální živičné vrstvy musely být prováděny v době klimaticky naprosto nevhodné, a to v prosinci roku 2020. Proto jsme se dohodli se zhotovitelem, že vrstvy krytu vozovky budou položeny letos na jaře, hned jak to umožnilo počasí," uvedl Kuťák.

Plzeň zaplatila 25 milionů Kč za 130 metrů dlouhou a tři metry širokou betonovou lávku přes novou silnici, která se chodcům cyklistům měla otevřít už loni v květnu. Zprovoznění posunula kromě pandemie hlavně změna projektu a nutné zpevňování nosných pilířů. "Bude otevřena nejpozději do konce května," řekl dnes náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09). Lávka vede od hospody u Kamenného rybníka k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku, kde dosud pěší i cyklisté přecházeli a přejížděli frekventovanou silnici a následně trať s nevyznačeným přejezdem. Po překonání dokončené lávky budou moci zamířit po stezkách na Třemošnou nebo na druhé straně silnice v opačném směru do centra Plzně. Město zaplatilo osvětlení podél cesty od železniční zastávky Plzeň-Bolevec směrem k lávce.

ŘSD připravuje na stejné silnici směrem na Most a Teplice ještě tři obchvaty, hlavně Kaznějova a Plas, jejichž stavby by měly začít v roce 2023 až 2024. Složitější na výkupy pozemků jsou Plasy, kde půjde o stavbu téměř za miliardu korun. Necelou polovinu by měl stát obchvat Kaznějova, kde je podle ŘSD výrazně jednodušší majetkoprávní příprava.
 
Doprava | 01. 04. 2021
Zdroj: ČTK