
Rekonstrukce historického zastřešení na nádraží v Mariánských lázních nám přiblíží Ing. Karel DOULÍK, vedoucí obchodního odboru, EUROVIA CS, a.s..
a) Proč by měla vyhrát právě Vaše stavba?
Rekonstrukce historického zastřešení na nádraží v Mariánských lázních by neměla zůstat bez povšimnutí, protože šlo o ojedinělou akci, kdy bylo kompletně vyměněno historické zastřešení z roku 1903 podle dostupných historických dokumentů. Realizační tým společnosti Smalt spol. s r.o. vyhledal původní dokumentaci a další informace v archivu ČD a ve státních i soukromých sbírkách a tu pak použil pro zpracování realizační projektové dokumentace. Šlo o technicky a řemeslně náročné dílo a konečný výsledek je velmi uspokojivý.
Pro technické řešení byly použity dvě patentová řešení a to zasklení bezpečnostním sklem ohýbaným za studena a dále pak litinové sloupy se svařovaným ocelovým jádrem.
b) Jak byste Vaši stavbu představili ve dvou větách?
Rekonstrukce historického zastřešení na nádraží v Mariánských lázních proběhla v rámci projektu "Optimalizace trati Planá u M.L.(mimo) - Cheb (mimo)", jedné ze souboru staveb modernizace III. tranzitního železničního koridoru.
Zastřešení nástupišť je zdařilou replikou původního z roku 1903 s moderními architektonickými prvky zasklení a osvětlení. Společně s rekonstruovanou historickou výpravní budovou tvoří novou vstupní bránu světoznámých lázní.
c) Co by pro Vás (popř. Vaši stavbu) výhra znamenala?
Výhra v této soutěži by pro nás byla především oceněním za vynaložené úsilí na zachování historicky cenné stavby. A veřejnost, laická i odborná, tak bude lépe seznámena s touto unikátní rekonstrukcí.
a) Proč by měla vyhrát právě Vaše stavba?
Rekonstrukce historického zastřešení na nádraží v Mariánských lázních by neměla zůstat bez povšimnutí, protože šlo o ojedinělou akci, kdy bylo kompletně vyměněno historické zastřešení z roku 1903 podle dostupných historických dokumentů. Realizační tým společnosti Smalt spol. s r.o. vyhledal původní dokumentaci a další informace v archivu ČD a ve státních i soukromých sbírkách a tu pak použil pro zpracování realizační projektové dokumentace. Šlo o technicky a řemeslně náročné dílo a konečný výsledek je velmi uspokojivý.
Pro technické řešení byly použity dvě patentová řešení a to zasklení bezpečnostním sklem ohýbaným za studena a dále pak litinové sloupy se svařovaným ocelovým jádrem.
b) Jak byste Vaši stavbu představili ve dvou větách?
Rekonstrukce historického zastřešení na nádraží v Mariánských lázních proběhla v rámci projektu "Optimalizace trati Planá u M.L.(mimo) - Cheb (mimo)", jedné ze souboru staveb modernizace III. tranzitního železničního koridoru.
Zastřešení nástupišť je zdařilou replikou původního z roku 1903 s moderními architektonickými prvky zasklení a osvětlení. Společně s rekonstruovanou historickou výpravní budovou tvoří novou vstupní bránu světoznámých lázní.
c) Co by pro Vás (popř. Vaši stavbu) výhra znamenala?
Výhra v této soutěži by pro nás byla především oceněním za vynaložené úsilí na zachování historicky cenné stavby. A veřejnost, laická i odborná, tak bude lépe seznámena s touto unikátní rekonstrukcí.
Doprava | 16. 04. 2010
Další podobné články