Začala stavba poslední části obchvatu Třince

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu silnice I/68 mezi částí Třince Nebory a Třanovicemi na Frýdecko-Místecku. Přibližně 5,4 kilometru dlouhá silnice je poslední částí obchvatu Třince. V Třanovicích napojí jeho již zprovozněné úseky (silnici I/11) na dálnici D48. Stavba přijde bez DPH na 2,15 miliardy korun, po nové silnici by se mělo začít jezdit v červenci 2022. Řekli to zástupci ŘSD.


Současná silnice I/68 vede hustě zastavěným územím přes obce Hnojník a Střítež. Kromě vedlejších silnic i sjezdů k jednotlivým domům ji křižuje železniční trať. "Všechny tyto faktory negativně ovlivňují bezpečnost i plynulost dopravy. Nově zde tedy vybudujeme kapacitní čtyřpruhovou komunikaci vedenou mimo zastavěné území, kde budou veškerá křížení mimoúrovňová," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Součástí stavby je 25 protihlukových stěn s celkovou délkou téměř deset kilometrů.

"Nejenom pro město Třinec, ale pro celou východní část regionu je dnešek významný den," řekla třinecká primátorka Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec). Dodala, že nová silnice pomůže bezpečnosti i plynulosti dopravy.

"V roce 2017 byl dokončen obchvat ve dvou úsecích Nebory - Oldřichovice a Oldřichovice - Bystřice bez návaznosti, to znamená bez toho třetího úseku, což je věčná škoda, protože samotný výjezd z obchvatu Třince dál směrem na Střítež a Ropici přinášel v posledních dvou letech spoustu problémů," řekla Palkovská.

V místě se podle ní od zprovoznění části obchvatu stalo kolem 30 nehod, přičemž při jedné z nich přímo na výjezdu zahynulo dítě. "Třetí úsek byl napjatě očekáván, problémy byly zejména v Neborech a Ropici, ale Střítež a Hnojník trpěly rovněž. Třinec jako takový byl vyřešený, protože nejproblematičtější místa směrem na Vendryni a Bystřici ty dva úseky řešily, ale bez toho třetího úseku to nebylo ono," řekla primátorka.

Největší problém přípravy třetího úseku obchvatu podle ní bylo majetkoprávní vypořádání pozemků. Už jednou si vynutilo odklad zahájení stavby. "U jednoho pozemku ještě majetkoprávní vypořádání v těchto dnech dobíhá," řekla Palkovská. Stavbaři proto začali ze strany od Nebor.

Primátorka připomněla, že obchvat Třince se plánoval od 90. let 20. století. "Od roku 2006, kdy začala intenzivní příprava, tedy za 13 let, se vystřídalo 13 ministrů. Z těch 13 ministrů jeden škodil a čtyři hodně pomohli," řekla Palkovská.

Silnici postaví sdružení firem Eurovia a Strabag. "Stavba je součástí definitivního řešení propojení dálnice D48 se Slovenskem v úseku Třanovice - Mosty u Jablunkova. Význam silnic I/11 a I/68 je v současné době znásoben v souvislosti s automobilkou Hyundai v Nošovicích a požadavkem na kapacitní propojení s automobilkou KIA na Slovensku," uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Doprava | 07. 11. 2019
Zdroj: ČTK