SŽDC začne letos modernizovat trať Soběslav - Doubí za 4 miliardy

Doprava | 07. 01. 2019

Práce na části Soběslav - Doubí spadají do modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor. Cílem je stavba nové dvoukolejné přeložky. Zvýší se tak kapacita trati, nově bude možná nejvyšší rychlost vlaků 160 kilometrů v hodině a díky novému zabezpečovacímu zařízení stoupne bezpečnost provozu.

 
SŽDC pokračuje s modernizací trati Sudoměřice - Votice, jež začala v květnu 2018, potrvá do roku 2021 a náklady jsou 4,3 miliardy Kč. Úsek bude dvoukolejný. Součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů, několik mostů, pět nových zastávek a jedna stanice.

"Stavba se nachází v převažujícím rozsahu mimo dosud zastavěné území. V současné době pokračují práce na portálu tunelu Deboreč, na spodních stavbách mostních estakád a na násypových tělesech," uvedla mluvčí.

Další částí modernizace IV. koridoru je stavba úseku Ševětín - Dynín. Začala v březnu 2018, skončit by měla v lednu 2020, náklady jsou 756 milionů. Úsek dlouhý 4,3 kilometru je dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Po modernizaci stoupne traťová rychlost až na 160 kilometrů v hodině, výhledově až na 200 kilometrů. V Neplachově budou přesunuta nástupiště, nová nástupiště bude mít Dynín. Od konce listopadu 2018 jsou ve zkušebním provozu některé modernizované koleje.

Letos v květnu začne SŽDC stavět přestupní terminál ve Strakonicích, čeká náklady 57 milionů Kč, hotovo by mělo být v květnu 2020. SŽDC opraví výpravní budovu a vybuduje zázemí pro cestující. Stavba souvisí s tím, že firma ČSAD STTRANS v prosinci 2018 otevřela nový autobusový terminál s krytými nástupišti a desítkami parkovacích míst, který je nově hned vedle vlakového nádraží. Tato stavba stála 55,1 milionu korun.

Letos bude SŽDC také opravovat nádraží. V květnu 2019 dokončí firma Edikt přestavbu nádraží v Českém Krumlově za 11 milionů, jež začala v listopadu 2018. Opravený bude obvodový plášť budovy, částečně střecha, firma vymění i rozvody. "Zvýší se komfort cestujících," uvedla mluvčí.

Do konce roku 2019 by měla začít modernizace nádraží v Písku a Veselí nad Lužnicí. Projektové přípravy by měly být hotovy v první půli roku. Podle starších údajů SŽDC by měla stát rekonstrukce nádraží ve Veselí nad Lužnicí 33 milionů. V lednu 2020 by mohla začít modernizace nádraží v Českých Budějovicích, loňský odhad nákladů byl 170 milionů Kč.
Zdroj: ČTK