Povodí Moravy přepravovalo po Baťově kanále padesátimetrové molo

Doprava | 18. 06. 2019

Státní podnik Povodí Moravy (PMO) po Baťově kanále přepravoval desítky metrů dlouhé betonové molo se zábradlím. Ze Spytihněvi na Zlínsku do Uherského Hradiště ho tlačila osobní loď. Ještě bude plovoucí molo upevněno k připraveným betonovým patkám na nábřeží řeky Moravy v Uherském Hradišti. ČTK to řekla Jana Kučerová z útvaru vnějších vztahů a marketingu Povodí Moravy.

 

"Molo má na délku 50 metrů. Náklady na jeho pořízení jsou přibližně sedm milionů korun, ze sta procent je pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury," uvedla Kučerová. Neveřejné molo bude podle ní sloužit plavidlům Povodí Moravy, lodím Státní plavební správy a také složkám integrovaného záchranného systému.

Výrobcem mola je společnost SM Ponton z Bratislavy, odkud nadměrný náklad převezly do Spytihněvi kamiony. Poté ho přeložil jeřáb na vodu. Následná přeprava po Baťově kanále trvala několik hodin. "Molo je tlačené osobní lodí Hollandia," uvedl zástupce firmy Peter Mandl.

Podle ředitele obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěcha Bártka by se molo v Uherském Hradišti velmi obtížně skládalo na vodu. Ve Spytihněvi je k takové operaci mnohem více prostoru. "V pondělí navíc nejsou oficiálně v provozu plavební komory, přeprava pontonu tedy nenarušuje plynulost dopravy na Baťově kanále," řekl ČTK Bártek.

Povodí Moravy před sezonou zrekonstruovalo další část Baťova kanálu mezi Huštěnovicemi a Babicemi na Uherskohradišťsku. Zpevnění břehů tam vyšlo na více než 13 milionů korun. Opravy břehového opevnění za 75 milionů korun nyní připravuje mezi Veselím nad Moravou a obcí Vnorovy na Hodonínsku. Ředitelství vodních cest České republiky letos chce zahájit modernizaci přístavu ve Veselí nad Moravou za téměř 51 milionů korun. Současná kapacita stání pro lodě se díky tomu z 11 míst rozšíří na 35.
Zdroj: ČTK