Online zpravodajství z konference SpeedChain

Logistika | 12. 11. 2014

Dnes, 12. listopadu 2014, se otevřely brány Břevnovského kláštera, aby přivítaly stovky účastníků této vysoce odborné konference. Ta si pro ně připravila velmi bohatý a zajímavý program doplněný různými přednáškami a případovými studiemi. Logistický portál Eulog přináší online zpravodajství z této akce. Nezapomeňte sledovat i náš facebook, během dne se tam budou objevovat také krátké informace a snad i nějaké fotky.

20:04 -

A jde se předávat cena Gryf za logistickou osobnost roku 2014. Tou se stal Ing. Jiří Cee, vedoucí logistiky Škoda Auto.

17:00 -

Právě byl zahájen Hyde Park s Jakubem Železným.

16:15 -

Odpolední blok přednášek se blíží pomale ko konci. Od 17:00 proběhne logistický Hyde Park s Jakubem Železným. To bude spočívat v řízených rozhovorech.

15:36 -

Sekce D - Odpolední program má název Infrastruktura jako podmínka úspěšného rozvoje logistiky. Ještě teď má přednášku pan Václav Matyáš, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví v ČR. Nyní se rozebírá stavební legislativa a zaměření se na liniové a dopravní stavby.

15:28 -

Sekcia A: Pokračujeme plynule ďalšou zaujímavou prezentáciou na tému "Logistika pre výrobu automobilových svetiel - rýchlosť a efektivita" a do tejto probematiky nás uvedie pán Jan Rindt zo spoločnosti SSI Schäfer. 

Celá prednáška je venovaná projektu, do ktorého sa zapojili Automotive Lighting a Jipocar. Jedná sa o unikátny projekt v ČR. Účastníci mali možnosť sa dozvedieť detaily o priebehu a tvorení tohto projektu. 

V druhej polovici prednášky sme sa dozvedeli viac o skladovaní a transporte automobilových svetlometov. Taktiež pán Rindt nám predstavil plne automaticé riešenie a jeho praktickú ukážku.

Záverom zhrnul úspešnosť projektu a odpovedal na dotazy účastníkov.

15:14 -

Všechny fotky jsou prozatím dostupné na našem facebooku, nicméně zde vidíte alespoň malou ukázku:

Takto vypadá přednáška v sekci E

I na venkovní ploše je k vidění zajímavá prezentace:

15:07 -

Sekce E probíhá formou fóra, které se zaměřuje na silniční dopravu. Nyní má přednášku Daniel Priban ze společnosti TimoCom a jeho přednáška se týká sdruženého sledování zásilek jako podpora bezpečnosti i efektivity.

Představuje řešení, které spočívá v integraci 112 telematických systémů do TimoCom (do jedné platformy), což v praxi znamená sledování zásilek v jedné mapě. Hlavní silou tohoto řešení je jednoduchost - tj. během pár kliknutí zákazník zná všechny informace, které potřebuje.

Nyní se zabývá Priban výhodami pro odesílatele. Jednou z nich je aktuální přehled o průběhu sledovaných zásilek, transparentnost, větší bezpečnost nebo vyšší efektivita s minimální pracností.

Přednáška je u konce a já se přesouvám do sekce D.

15:01 -

Sekacia A: Druhá časť popoludňajšieho programu v sekcii A je zahájená prednáškou pána Jiřího Hubky zo spoločnosti Raben Group so zaujímavým témaom "Logisticé riešenia pre výrobcov alkoholickýxh nápojov".

Krátkym úvodom so základnými informáciami o spoločnosti Raben Group sme sa dostali ku hlavným bodom prednášky: pobočka Raben Group v Hořovicích, konkrétne daňový sklad. 

Predstavil nám tvz. rolling floor - návezy, ktoré majú v troch kusoch, ktorých maximálna priepustnosť je 400 paliet denne. 

Prezentácia bola doplnená o fotografie priamo zo spoímnaného skladu, a tak sme mali možnosť lepšej predstavy o návesoch.

Druhá časť prednášky bola venovaná podrobnejším informáciam o sklade a požiadavkách na takýto sklad, ktorý má uskladňovať alkoholické nápoje.

 

14:58 -

Štartujeme druhú časť popoludňajšieho programu, takže ostatňte s nami a získate pohľad do diania logistickej konferencie SpeedChain.

13:40 -

Sekcia B: Po prednáške pána Špráchala sa otvorila panelová diskusia, ktorej sa zúčastnili predstavitelia spoločností: AWT, ČD Cargo, GEFCO, Bohemiakombi. Riešii sa otázky dlhodobého plánovania železničnej dopravy. Zaujímavým bodom bolo riešenie problematiky Brnenského nádražia. 

 

13:27 -

Sekce B - pokračuje přednáškou pana Pavla Špráchala z ČD Cargo, který se zaobírá problematikou železniční dopravy a jejich možnostech v evropské logistice.

Pán Špráchal sa venoval harmonizácii podmienok medzi železničnou a cestnou dopravou. Vytýčil hlavné probémy, s ktorými sa potýka železničná nákladná doprava a uviedol strategické ciele ČD Cargo.

13:04 -

Sekce B - první přednáška je za námi a nyní se slova ujal Edin Sose ze společnosti AWT. Jeho přednáška bude na téma Koleje - alternativní cesta pro logistiku.

Na úvod představil skupinu AWT a nyní se zabývá jednotlivými službmi železniční dopravy. Edin Sose se zabývá dlouhodobým poklesem železniční dopravy a snaží se najít řešení v podobě inovací. Tedy omezení negativního dopadu tržního podílu železniční dopravy.

Nyní upozorňuje na budoucnost kombinované dopravy a jako příklad uvádí přepravu z Turecka do Finska, která se skládá ze silniční dopravy (vnitrozemí Turecka - Istanbul), námořní dopravy (Istanbul - Terst), železniční dopravy (Terst - Ostrava Paskov, kde je terminál kombinované dopravy) a opět silniční dopravy z Paskova do Finska.

A druhá přednáška je za námi.

13:04 -

Sekcia A: Presúvame sa do ďalšej sekcie, kde má prednášu pán Jan Kovařík so svojou prezentáciou na tému "Toky dát v automobilovom priemysle".

Pán Kovařík sa ujal slova svižne a v prvom rade predstavil spoločnosť DSB - Data software Brno a jej hlavné miľníky počas jej pôsobenia na trhu.

V ďalšej časti sme sa dozvedeli podrobnejšie informácie o štihlej logistike a jej implementácií vo výrobe. Taktiež sme sa dozvedeli o fungovaní tohto druhu logistiky v praxi na konkrétnom príklade, ktorý objasnil celý proces zavádzania štíhlej logistiky, ktorá ma za úlohu zefektívňova výrobný proces a skladovanie. 

V závere pán Kovařík predstavil vyčíslené výsledky dosiahnutého efektívneho výkonu. Nakoniec nechal priestor publiku na diskusiu a potom predal slovo ďalšiemu prednášajúcemu. 

12:35 -

Sekce B, kde se právě nacházím, se rozvíjí fórum železniční dopravy. První přednášku bude mít Ing. Michal Drábek, Ph.D., který pohovoří o kapacitě pro nákladní vlaky.

Nyní se bavíme o rozvoji jednotlivých železničních tratích, jak jsou zahuštěné, kde jsou dopravní uzly atd. Praha - Česká Třebová je právě jedním z místem, kde se střetávají nákladní a osobní vlaky a musí na sebe vzájemně čekat kvůli křížení.

Michal Drábek upozorňuje na technické překážky rozvoje nákladní železnice. Jako některé uvádí např. nové elektronické zabezpečovací zařízení, zbytečné zastavování vlaků na rozkaz nebo automatické stavění vlakových cest které v ČR zatím není dostupné, ale která funguje ve Švýcarsku.

V další části přednášky představí své bádání, které se zabývá integrovaným taktovým jízdním řádem. Při plánování tras však vznikají různé konflikty, které ve své přednášce také představil. Výsledkem bádání je návrh tzv. síťové nabídky taktových nákladních tras, která vychází z pravidelnosti, flexibility a kvality jednotlivých tras.

12:30 -

Sekcia C: Nachádzame sa v sekcii C, ktorá má názov "Outsourcing a dodavateé pro logistiku". Úvodnú prednášku začne pán Martin Řehák, Linde Material Handling, ktorý účastníkov uvedie do problematiky CNG pre vysokozdvižé vozíky. 

Na úvod v krátkosti predstavil výhody a využitie CNG v Českej republike. Účastníci konferencie sa taktiež dozvedeli o dvoch spôsoboch plnenia nádrže CNG palivom a o tom, ako Linde využíva toto palivo vo všetkých svojich vozíkoch.

Zaujímavým bodom prednášky bolo vyčíslenie úspornosti CNG v porovnaní s benzínom a naftou, tak úspornosť presahovala vyše 50 %. 

Záverečné slová patrili príkladom z praxe pri zavádzaní CNG do provozu v rámci rôznych odvetví.

11:11 -

Dopoludňajší blok prednášok sa chýli ku koncu a o 12:30 hod. začne pestrý popoludňajší program, z ktorého vám Eulog prinesie množstvo ďalších zaujímavých informácií. Sledujte aj naďalej naše online spravodajstvo, vďaka ktorému sa priamo prenesiete do stredu diania tohtoročnej konferencie SpeedChain.

11:06 -

Zajímavou poznámkou je to, že dnes lidé požadují, díky rostoucímu vlivu e-commerce, zkrácenou dobu od objednání po doručení a nejlépe doručení ještě ten den.

11:05 -

Poslední přednáškou dopoledního programu je tedy již slíbená přednáška Davida Housera, která bude o slíbených megatrendech v logistice.

10:58 -

Právě se promítá video o tom, jak probíhá samotný proces v distribučním centru.

10:51 -

Právě představuje případovou studii zaměřující se na doručení zásilky zásilky během 2 dní v rámci Evropy. Příklad je uváděn na zákazních z Francie.

V rámci doručování se zmínil i o Amazonu v České republice a jeho distribuční síti. Probíráme se otázkou jednotlivých činností v rámci distribučního procesu.

10:43 -

Změna v programu: Právě hovoří Raimund Paetzmann, Director EMEA Real Estate, Amazon a jeho přednáška se nese v tématu Inovace v logistice.

Právě mluví o jednotlivých zákaznících a o rostoucím trendu e-commerce, hlavně o Amazonu, který je jedním z velmých hráčůch na trhu.

10:40 -

O malú chvíľu prevezme slovo pán David Houser s prednáškou "Megatrendy v logistike".

10:23 -

V Břevnovském klášteře je perfektní atmosféra a opravdu mnoho návštěvníků.

Dopolední program se odehrává v hlavním sále, ve kterém večer proběhne i předávání ceny GRYF pro logistickou osobnost roku 2014.

10:18 -

V druhej časti prednášky pána Urgošíka sa účastníci konferencie dozvedelia viac o konkrétnych riešeniach vo výroby v závode Škoda a jednotlivých krokov, ktorými prejdu vozy. Na videoukážke bolo možné vidieť v praxi ako funguje ich poloautomatizovaný systém. Unikátne riešenie je na konci dopravníkového mostu, a to párovanie paliet na podvozkoch s kolieskami, ktoré sa tak môžu ľahšie transportovať. 

10:09 -

Ďalší príspevok do okruhu prednášok "Logistika a život" priniesol pán Petr Urgošík, vedúci plánovania logistiky výroby vozov pre Škoda Auto. V prvej časi sa venuje predstaeniu firmy a postupne je prezentácia dopĺňaná krátkymi videoukážkami priamo natočenými z výroby v Mladé Boleslavy.

10:07 -

Ďalšiu prednášku zahájil pán Andreas Fiedler, ktorý predstavil pôsobenie ich firmyv rôznych krajinách a predovšetkým význam spolupráce s Českou republikou. Predstavil taktiež 4 pilotné projekty, ktoré ralizujú. Prvú časť prezentácie venoval ich optimalizačému systému. Ocvhíľu sa presunieme na ďalšiu prednášku.

09:27 -

Nyní se přesouváme ke konkrétní problematice inovací v logistice. První pick-up i s paletou tu fungovali už v roce 1925. V 50. letech se zde objevila i tzv. kontejnerová stanice. Dnes už je nákladní doprava silně rozvinutá. V 80. - 90. letech došlo k rozvoji mobilních telefonů i GPS, bez kterých si dnes nedovedeme představit život.  Nesmí se opomenout i vznik prvních počítačů. Tato přednáška je tedy takovým shrnutím historie a toho, jak se technologie vyvíjí neskutečnou rychlostí. A důležitou poznámkou je, že dnes je logistika celá digitální. Vše je řízeno přes počítače, ipady, atd.

Přednáška je doplněna videi i fotkami, které poukazují, že klíčem k úspěchu je komunikace, která ovšem v dnešní době je jiná. Už lidé nekomunikují tolik face to face, ale spíš face to mobil ... komunikace v pravém slova smyslu je dnes na úplně jiné úrovni.

V poslední části přednášky se Jos probírá otázkou virtual store a e-commerce. Že dnes i nakupování děláme prostřednictvím internetu, mobilu a dalších technologií.

09:16 -

Jos Marinus představil nejprve Belgii, odkud k nám přijel a nyní se zabývá samotnou společností ELA. Díky jeho vtipným videím se směje celý sál. Je to opravdu dobrý start.

09:13 -

Úvodní slovo je za námi, zajímavostí v letošním roce je i fakt, že mluvený přenost je přenášen do dvou různých sálů.

Nyní už přichází na řadu první mluvčí, tím je Jos Marinus, ELA President, který předstraví přednášku na téma Innovation in Supply Chain.

09:02 -

Mezinárodní logistická konference právě začala a pan Rumler pronáší úvodní řeč a představuje krátce program, řečníky a shrnuje základní informace o konferenci.






Další podobné články