Leo Express začal hledat pracovníky pro vlaky v Pardubickém kraji

Lidské zdroje | 19. 02. 2019

Železniční dopravce Leo Express začal hledat zaměstnance pro své vlaky, které by měly od prosince začít jezdit v Pardubickém kraji. Hejtmanství mu chce svěřit regionální dopravu na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji. O víkendech by měly vlaky jezdit až do polské Wroclavi.

 
"Leo Express nabízí na Pardubicku zaměstnání 12 strojvedoucím, 12 vlakvedoucím, pěti pracovníkům údržby nebo sedmi pokladním," uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Na zbývajících tratích v regionu včetně mezikrajských spojů budou provozovat dopravu České dráhy. V Pardubickém kraji nyní zajišťují přibližně 4,8 milionu kilometrů s počtem 635 vlaků v pracovní den.

Původně měl provoz na všech tratích v kraji zajistit jediný dopravce, později kraj nabídl i možnost rozdělit je mezi víc subjektů. Hejtmanství oslovilo v minulosti i firmu RegioJet, která ale nepodala cenovou nabídku. Podle jejího mluvčího Aleše Ondrůje byla překážkou právě podmínka provozovat všechny tratě. Kontrakt na deset let na provoz na všech krajských tratích má hodnotu zhruba 3,5 miliardy. Dopravci budou zajišťovat drážní dopravu od prosince 2019, kdy začne platit nový jízdní řád. Smlouvy s oběma dopravci mají krajští zastupitelé schvalovat v úterý.

Leo Express není jediným železničním dopravcem, který shání zaměstnance. Také RegioJet, další soukromý dopravce, shání strojvedoucí, vlakvedoucí, stevardy či prodejce jízdenek. Lidi potřebuje pro osobní vlaky v Ústeckém kraji a pro rychlíkovou linku z Brna do Bohumína. Obzvlášť strojvůdců je nedostatek. Jelikož České dráhy jich mají také nedostatek a propouštění ani po redukci výkonů neplánují, musí si dopravci vychovat svoje, případně je zlákat od konkurence.
Zdroj: ČTK