DPD očekává rekordní Vánoce, počet balíků vzroste o 20 %

Expresní logistika | 17. 12. 2015

Podle společnosti DPD Češi letos opět nakupují online ve velkém. Ve srovnání s prosincem minulého roku a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %. Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jedná se převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.
 
Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Nejvyšší míra zásilek pro koncového zákazníka se potom koncentruje do posledního týdne před Vánoci. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.
 
DPD se doposud každoročně podařilo do Vánoc doručit všechny zásilky, které odesilatelé předali k doručení do 22.12. DPD doporučuje tento rok objednávat tak, aby odesilatel mohl předat zásilku přepravní společnosti do pátku 18. prosince. Ve velkých městech jsou v období Vánoc oblíbené osobní odběry, například prostřednictvím vlastní sítě výdejních míst Pickup, mimo město pak lidé spíše spoléhají na doručení domů.
 
“Díky preventivním opatřením jsme na předvánoční období dobře připraveni, a pokud do plánů nezasáhne změna počasí, nepředpokládáme výkyvy v kvalitě poskytovaných služeb a zpoždění při doručování zásilek,”  říká Daniel Mareš, jednatel DPD CZ.
 
Na samotnou sezónu jsou v DPD připraveni dodateční kurýři, jejichž počet postupně stoupá až na dvojnásobek „běžného“ počtu. Depa výrazně posilují kapacitu sítě. Některá odbavují zásilky ve dvou směnách, centrální překladiště funguje díky tokům zásilek z různých (i mezinárodních) směrů téměř nepřetržitě.  Významně stoupá i počet přímých spojení mezi depy, která obcházejí nutnost třídit zásilky na centrálním překladišti. Posilují se samozřejmě i podpůrné funkce, např. Zákaznická linka.
 






Další podobné články