Cargo-partner zaznamenává významný nárůst transsibiřské železniční dopravy

Logistika | 28. 08. 2017

Železniční doprava mezi Asií a Evropou je až o polovinu rychlejší než námořní přeprava a představuje až 60% úsporu oproti cenám za leteckou dopravu. V roce 2017 mezinárodní poskytovatel logistických služeb a souvisejících informačních technologií cargo-partner zveřejňuje informaci o významném nárůstu objemů v oblasti železničních přeprav.

Na rozdíl od námořních přeprav poskytuje doprava po železnici významné časové výhody a ve srovnání s leteckou přepravou také úsporu nákladů. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb a souvisejících informačních technologií cargo-partner zajišťuje železniční dopravu po Transsibiřské trase plně i částečně vytížených kontejnerů již několik let. V roce 2017 zaznamenala společnost cargo-partner nárůst objemů v oblasti železničních přeprav z Asie do Evropy o 100%, resp. o 50 %. cargo-partner očekává, že do konce tohoto roku dosáhne u LCL přeprav z Asie do Evropy celkového objemu 12 000 m³.

Co se týká dovozu z Asie, doprava kontejnerů vlakem představuje rychlou, ekologicky šetrnou a nákladově efektivní alternativu námořní přepravy. V sektoru částečně vytížených kontejnerů využívá cargo-partner železničních spojení z měst Wu-chan a Čchang-ša (Čína) do Varšavy (Polsko). LCL zásilky jsou konsolidovány v Šanghaji nebo Šen-čenu. Přeprava po hlavních železničních trasách trvá mezi 14 až 16 dny.

Zboží je pak doručováno do cílových destinací v Evropě během 2 až 4 dnů prostřednictvím nákladní silniční dopravy přes distribuční centra v Polsku. Cargo-partner rovněž zaznamenává narůstající poptávku po železniční dopravě z Evropy do Číny a na této trase neustále rozšiřuje své služby. Díky vylepšené platformě SPOT pro řízení odběratelsko-dodavatelského řetězce umožňuje cargo-partner nepřetržité sledování zásilek. V případě potřeby mohou být prostřednictvím speciálního vybavení monitorovány během celé přepravy i další faktory, například světlo, vlhkost a vibrace.